VÍTÁM VÁS VE SVÉM DRÁTĚNÉM SVĚTĚ. VŠECHNY MÉ VÝROBKY, KTERÉ ZDE UVIDÍTE JSOU MÁ VLASTNÍ ORIGIÁLNÍ TVORBA. RAČTE VSTOUPIT.... Hanka Rajnošková - METUDKA


Pokud budete mít o některý výrobek zájem, kontaktujte mě prosím na e-mail adresu: umetudky@seznam.cz


sobota 28. srpna 2010

pečený čaj

Tak mě nalákaly fotky, jak všichni nosí tuny hřibů z lesa, a tak si ráno říkám -půjdeme také. Já největší koš co byl doma a raději nebudu dávat fotku, sotva pokryté dno bylo , ale i tak, přestože bydlíme v klidné dědině, ten relax lesa je jiný..znáte to jistě také
No a cestou z lesa sme potkali ostružiny a hlavou mi prolítlo, udělat konečně tu úžasnou dobrůtku-pečený čaj. Už dlouho koukám na různé fotečky a nedávno jsme si v Rožnově koupila dva druhy a je to opravdu úžasné pití. No, čaj... - prostě upečené ovoce , které potom zalejete horkou vodou a získáte lahodný voňavý nápoj.
První plech jsem dala vše- co mi přišlo pod ruku - ostružiny, švestky, hrozno, nektarinku, černý bez a jablko. Druhá  várka - už jen švestku, černý bez a dvě jablka.
Ta vůně, co se line po domě, když se tahle mňamka peče, no vyzkoušejte také...
Takhle to vypadalo, než se dalo péct, detailní fotečka je po upečení
                         
a tady receptík :
cca 2 kiloa ovoce a 80 dkg cukru, badián, hřebíček /záleží na Vás, zda-li máte rádi/, 1 citron
Nachystáme si hlubší pekáč...větší ovoce nakrájíme na kostičky (i oloupaný citron) a dáme do pekáče. Přidáme všechno ostatní drobné ovoce, zasypeme cukrem. Nakonec dáme všechno koření a dobře promícháme.
Pečeme v předem vyhřáté troubě na 180-200°C asi 30 minut. Během pečení asi dvakrát promícháme.

Hned po upečení přidáme rum, rychle promícháme, naplníme do skleniček, zavíčkujeme a otočíme dnem vzhůru jako marmeládu...
..............
já neměla citron - dělala jsem bez, trošinečku prosypala kyselinou citronovou a také neměla rum , tak bez rumu, ale i to je dobré - aspoň to mohou děti :-)
.........
Použití:
Do hrnečku dáme 1-2 lžíce této směsi, zalijeme horkou vodou. Vypijeme jako čaj a na spodu hrnečku nás čeká pochoutka v podobě kousků ovoce.

2 komentáře:

  1. waaaaaaaaauuuuuuu, tak to musela by wôňa, supér, ešte nikde som to nepočula, mňamký.papa Mária

    OdpovědětVymazat
  2. děkuji za receptík, uloženo, vytisknuto, přichystáno na pečení.... :-D děkuji Radka

    OdpovědětVymazat